نوشته شده توسط : طهماسبی

ترموستات کولر گازی چگونه کار می کند ؟

 

كنترل كننده الكتريكي خودكار که جهت تنظيم دما در فضاي بسته ، معمولاً آن را به دستگاه هاي گرم يا سرد ساز وصل مي كنند; تا با قطع و وصل دستگاه ، آن فضا را در دماي تنظيم شده ثابت نگه دارد. هنگامي كه دما به نقطه تنظيم برسد، ترموستات مدار برقي دستگاه را قطع مي نماید و وقتي دما ۳ الي ۵ درجه از نقطه تنظيم پايين تر بیاید ، دوباره مدار را وصل کرده و دستگاه روشن مي گردد.

ترموستات با کمپرسور در کولر گازی به صورت سری در مدار قرار می گیرد و با قطع ترموستات کولر گازی ، کمپرسور نیز خاموش می گردد. در اساس انقباض و انبساط  گاز دورن لوله مویی ترموستات (ناشی از درجه حرارت اواپراتور ) قطع و وصل ترموستات به وجود می آید. به این صورت که با پایین آمدن دما گاز منقبض و ترموستات قطع می شود و بر عکس با بالا رفتن دما گاز منبسط و ترموستات وصل می گردد.اگر گاز درون لوله مویی ترموستات خارج گردد دیگر ترموستات عمل نکرده و کلید ان به حالت قطع خواهد بود. در چنین حالتی ترموستات کولر گازی غیرقابل استفاده است و باید تعویض گردد.

 

ترموستات کولر گازی اسپیلت کار قطع و وصل شدن جریان برق را به کمپرسور انجام داده و سبب متعادل نگه داشتن دمای کولر گازی می گردد به گونه ای که با بالا آمدن دمای کولر گازی سبب وصل شدن جریان برق شده و کمپرسور شروع به کار کرده و  دمای محیط را خنک می‌کند و وقتی دمای کولر گازی پایین آید سبب قطع جریان برق از کمپرسور می شود. عمل نکردن ترموستات کولر گازی یکی از عیب های کولر گازی می باشد که تعداد زیادی از مشتریان ما با این مشکل روبرو می شوند بنابراین قصد داریم شما را با ترموستات کولر گازی اسپیلت آشنا کرده و به نحوه ی رفع عیب ان بپردازیم علاوه بر این با تنظیم ترموستات کولر گازی مانند تنظیم ترموستات کولر گازی پنجره ای نیز آشنا خواهید شد. همانطور که می دانید کولر گازی نیز مانند هر وسیله برقی احتیاج به مراقبت دارد که این مراقبت در واقع همان سرویس کولر گازی می باشد که با انجام سالانه سرویس کولر گازی به عمر مفید کولر گازی خود کمک کرده  و سبب افزایش راندمان کولر گازی می شوید. اگر در حین سرویس متوجه وجود مشکل شدید با یک تعمیرکار کولر گازی تماس بگیرید تا تعمیرات کولر گازی شما را انجام دهد.





:: برچسب‌ها: ترموستات کولر گازی اسپیلت , کولر گازی اسپیلت , خدمت از ما ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: